Forevermetin

Metin 2 Altairral foglalkozó oldal


A GM felvétel - és ami mögötte van!

Kedves Játékosok!

Az játék indulása óta folyamatosan jelennek meg olyan témák, ahol a GM felvétellel kapcsolatban érdeklődnek, esetleg "panaszkodnak" játékosok.

Ez azért van, mert nem tudjátok - max sejtitek -, hogy egy GM felvétel pontosan hogy is néz ki, mi mindenből áll valójában a folyamat az elejétől a végéig, meddig tart az egész folyamat és miért van annyi GM, amennyi van, miért nincs sokkal több, hisz "biztos lenne jelentkező bőven".

Ezért úgy döntöttem leírom, hogy lássa mindenki miből áll egy GM felvétel elejétől a végéig.

0. El kell dönteni, hogy mennyi GM-re van szükség mindenképpen, illetve mennyi az, amit egyszerre végig tudunk vinni a Training folyamatán is. Ha ez megvan, jöhet a GM felvétel megnyitása.

1. GM felvétel megnyitása
Értelem szerűen a GM felvétel, a GM felvétel megnyitásával kezdődik. Ezt megelőzi pár dolog, pl. a Jelentkezés milyen e-mail címen történjen, azt ki kezelje, olvassa, ki válogasson majd a jelentkezésekből illetve meddig legyen nyitva és mikortól a felvétel. Miután ezeket eldöntöttük és elérkezik az idő, megnyitjuk a felvételt. Vagyis a fórumban a téma címében, a témán belül a hozzászólásban, a fórum főoldalán a téma leírásában illetve a felső részen is átírjuk, hogy a GM felvétel nyitva. Tehát összességében 4 helyen.

2. Jelentkezések érkezése, várakozás.
A Felvétel megnyitása után elkezdenek sorra jönni a jelentkezések, igaz zárt felvétel idején is jön, de nem ennyi. Amíg a felvétel nyitva van, nem kezdjük el olvasni őket, csak miután lezártuk a felvételt. Ekkor kezdjük el válogatni a leveleket. Ugye mi pontosan leírjuk, hogy mit is kérünk a jelentkezésben, többek közt a 300 szavas bemutatkozást. Úgy gondoljuk, hogy nem lehet bárkiből GM, vannak alap elvárások vele kapcsolatban. Az, aki egy felvételi leírást nem tud felfogni és annak megfelelően elküldeni a jelentkezését, az nem fogja felfogni a Training alatt kapott előírásokat sem, és nem tud majd rendes GM munkát végezni.

2. A jelentkezések válogatása, ÚJ GM jelöltek kiválasztása
A jelentkezés lezárását követően kb. 300-400 email van, amit át kell olvasni. Elég sokan naponta küldenek jelentkezést, "hátha" nem kapjuk meg, vagy így nagyobb esélye lesz. A jelentkezések 95%-a ki is esik a válogatáson, mert vagy 18 év alatti és nem értette meg, hogy 18 év alatt semmi módon nem lehet GM, vagy kemény 1-2 mondatot írnak, az elvárás helyett pl: "CSá, vegyél fel GM-nek!" és hasonló értelmi szintűek.
Vannak egész jól felépített jelentkezések is, de a 300 szavas bemutatkozás nem nagyon akaródzik sikeredni. A 300 szó nem viccből van kitalálva, valamiről meg kell ismernünk az adott jelentkezőt egy kicsit, mert vaktában nem tudjuk eldönteni, hogy pl. 100 emberből melyik 10-et válasszuk, ha nem ezek alapján. Azt is leírtuk, hogy bemutatkozás kell, vagyis a jelentkező magáról írjon, miket csinált eddig az életében, most mivel foglalkozik, mik a hobbijai ...stb. és ne azt, hogy mennyire imádja meg ismeri a metint és szerinte milyen tökéletes GM lenne.
A válogatás végére az összes jelentkezőből marad kb. 10-20 olyan jelentkezés, ami megfelel az általunk kért feltételeknek.
Ezután ha úgy gondoljuk, hogy egyszerre 4-5 ember tudunk tréningezni, mert annyi egyéb teendőnk van, hogy több idő nem jut, akkor ki kell választani közülük is, hogy ki legyen aki most bekerül.

3. A kiválasztottak értesítése, kapcsolatfelvétel.
Miután kiválasztottuk a jelölteket, kapcsolatba lépünk velük MSN-en. Ezért kérjük az MSN címet, mert utána ezen keresztül keressük fel az illetőt illetve a tréning egy része is MSN-en keresztül zajlik - a többi TeamSpeak-en. Csak azok kapnak visszajelzést a jelentkezésükre, akik megfeleltek a feltételeknek. Miután sikerült kapcsolatba lépni velük, elküldjük nekik a DPA-t ( Adatvédelmi és Titoktartási Nyilatkozat ), amit ki kell nyomtatniuk, kitölteni, aláírni, bescannelni és a személyi igazolványuk scannelt másolatával együtt elküldeni a GF részére.

4. Várakozás a DPA elfogadásra.
Miután elküldte az adott új GM jelölt a DPA-t, meg kell várni, amíg a GF feldolgozza, ellenőrzi és elfogadja vagy elutasítja. Ha elutasítja, akkor megírják mi az elutasítás oka, és ha lehetséges ezt korrigálva újra kell küldeni a DPA-t. (Gyakori hiba a rossz minőség miatti olvashatatlanság.) Miután megvan az elfogadott DPA (ez akár 2-3 napig is tarthat, hétvégén eleve nem dolgoznak), jöhet a következő lépés, a TGM jogok kiosztása.

5. TGM és első vizsga
Az új jelölt innentől kezdve TGM lesz, és már csak rajta múlik, hogy átmegy-e a vizsgán vagy sem. Az új ember megkapja fórumban a TGM jogokat, így hozzáfér egy csak nekik látható részhez, amiben megtalálnak néhány rájuk vonatkozó szabályzatot és irányelvet, amiket be kell tartaniuk, sőt ezekből és a Játék Szabályzatból valamint Felhasználási Feltételekből VIZSGÁZNIUK kell. Erre a szakaszra kötelesek vagyunk számukra 3 napot biztosítani, ezután kell vizsgázniuk belőle. Ha megbuknak a vizsgán, akkor ismét 3 napjuk van, hogy megtanulják ezeket, majd ismét vizsgázniuk kell. A Vizsgáztatás mindig szóban, TS-en keresztül történik. Aki másodszor is megbukik ezen a vizsgán, annak megköszönjük a részvételt és távozik a TGM-ek közül.

Az első problémák itt kezdődnek, mert régen csak a GA-k vizsgáztathattak (jelenleg az SGM-ek is részt vesznek a képzésben). Így meg kell valahogy oldani, hogy minden új TGM tudjon valamikor vizsgázni.

6. GM rang, elmélet és gyakorlat
Sikeres első vizsga után az illető GM rangot kap, de még nem végezhet önálló GM tevékenységet. Ekkor a fórumban átállítjuk a rangját GM-re, így egy újabb részleghez fér hozzá, amit eddig nem látott. Itt talál egy újabb irányelveket tartalmazó témát, amiben pontos utasításokat talál, hogy milyen szituációkban mit KELL tennie. Ez mellett egy másik témában a használható GM parancsokat, azok felépítését és jelentését találja meg. Ebből a kettőből kell neki megtanulnia mindent, azt, hogy milyen helyzetben mit kell tennie és ehhez melyik parancsok használata a szükséges. Ekkor már az elmélet mellé bekerül a gyakorlat is. Ilyenkor kell eldönteni, hogy ki melyik szerverre kerüljön és oda létrehozni a GM karaktereit és megadni a hozzá szükséges jogokat.

7. GM karakter létrehozása
Első lépésben a GA létrehoz egy felhasználói fiókot az adott GM számára, majd átállítja az accot "GM acc" módra, így lehetősége lesz néhány dologra, amire egy sima felhasználói fiók nem képes (pl. lezárt szerverre karaktert létrehozni - ami szükséges is, hisz lehet, pont oda kellene új GM). A fiók létrehozása mindennel együtt fiókonként 10-15 percet vesz igénybe. Ezután az adott új GM-nek be kell lépnie és létrehoznia a GM karaktereket. Ezután a GA átnevezi a karaktereket ['GM']xy -ra. Ez is egy olyan funkció, ami csak GM accban lehetséges és szükséges is, hiszen a játékban nem lehet [ ] -t tenni karakter névbe. Miután a karakterek átnevezésre kerültek megkapják az alap GM jogokat, amik szükségesek a GM parancsok használatához.

8. Gyakorlás
Az új GM-eknek meg kell tanulniuk tehát a 2 új elméleti anyagot, és mellette GA vagy SGM, esetleg régebbi, tapasztaltabb GM jelenlétében a játékon belül gyakorolniuk kell a parancsokat, azok használatát, szituációkat, azok megoldását a gyakorlatban. Ezen időszak alatt a Training végéig az új GM-ek NEM LÉPHETNEK kapcsolatba a játékosokkal se chaten, se PM-ben. A 2. szakaszra legalább 8 napot kell biztosítanunk az új GM-ek számára, és amint úgy érzik, hogy képesek levizsgázni, akkor jelentkezhetnek.

9. ZáróVizsga
A záró vizsga 2 részből áll. Elmélet és Gyakorlat. A Vizsga természetesen TS-en zajlik, ahol a feltett kérdésekre ezúttal már azonnal, 5 másodpercen belül mondani kell a választ. Itt már nincs se elnézés se "új esély" se semmi. Itt már mindent azonnal és fejből kell tudni. Az elméleti vizsga az összes elméleti anyagot tartalmazza, azokat is, amikből már 1x vizsgáztak. Ha sikeresen átmennek az elméleti vizsgán, akkor jöhet a gyakorlati vizsga. A gyakorlati vizsga egy szituáció, amit a vizsgázónak kell "húznia". Vagyis előre fel van írva 5 szituáció a GA-knak, sorszámozva, majd a vizsgázó mond egy sorszámot és annak megfelelően kapja a szituációt amit a vizsgáztató "játszik" el a vizsgán, mintha ő lenne az érintett játékos. Ha megbukik a vizsgán a vizsgázó, akkor újabb 8 napot kap, hogy ismét felkészüljön. Ha ekkor sem sikerül, vagy több, mint másfél hétig nem jelentkezik vizsgára, akkor megköszönjük a részvételt. Hozzáteszem a 2. vizsgán lényegesen többen buknak meg, mint az 1. vizsgán szoktak.

10. Üdvözöljük az új GM-et a csapatban!
Miután a 2. vizsgán is átment, az új GM megkapja a GM jogait mindenhol, illetve a játékban is a GM felszerelését. Ezután valamelyik GA bejelenti "sárga üzenetben", hogy új GM van a szerveren, majd ezután az új GM "beköszön".
Ezt követően a GA Felvezetésével az adott szerver CH1-en mind3 birodalom map1 főterén körbemennek.

--------------------------------------------

Kb. ebből áll egy GM felvétel. Ha végigolvassátok, láthatjátok, hogy nem kevés. 1 emberrel végigvinni se, nemhogy 5-10-15 emberrel, megszervezni a dolgokat pláne, mert nem mindenki ugyan akkor kezdi el, akinek előbb megvan a DPA, az előbb kezdi és gyakran az első emberek a végső vizsgára jönnek, amikor valaki még csak elkezdi a TGM szakaszt. Nem kevés idő és energia kell hozzá, hogy mindenkire időt szánjunk, mindenkit le tudjunk vizsgáztatni, gyakoroltatni, válaszolni a felmerülő kérdéseire, mindezt úgy, hogy mi mellette a magánéletben dolgozunk vagy családi életet is élünk.


Összegezve, miért nincs több GM? Mert nem tudunk 300 embert egyszerre tréningezni, csak 4-5 amire idő jut, viszont mire ők végeznek a végére kiesik belőlük 2-3 a bukások miatt, vagy meggondolja magát. Arról nem beszélve, hogy rendszeresen távoznak tagok a teamből, akiket pótolni kell, így lassan "haladunk előre".
Weblap látogatottság számláló:

Mai: 17
Tegnapi: 3
Heti: 20
Havi: 107
Össz.: 9 428

Látogatottság növelés
Oldal: GM felvétel és ami még mögötte van
Forevermetin - © 2008 - 2025 - forevermetin.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »